18.04.2011
Kontrakt socjalny zostanie podpisany z 20 osobami – przy czym każdy uczestnik skorzysta przynajmniej z trzech wymienionych poniżej instrumentów aktywnej integracji
Obszar aktywizacji
|
Instrumenty aktywnej integracji
|
działania
|
harmonogram
|
społeczny
|
Organizacja i finansowanie usług wsparcia i aktywizacji rodzin marginalizowanych w tym zatrudnienie asystentki rodziny (instrument 4e)
|
Usługi asystentki rodziny
|
II – XII 2011
|
Organizacja i finansowanie treningów kompetencji i umiejętności społecznych –(instrument 4j)
|
Warsztaty szkoła rodzin
|
V – X 2011
|
|
Organizacja i finansowanie poradnictwa specjalistycznego oraz udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach służące przywróceniu samodzielności życiowej (instrument 4k)
|
Grupowe spotkania ze: specjalistami ds. uzależnień,
|
V – X 2011
|
|
Grupowe spotkania ze specjalistą ds. przemocy,
|
|||
zdrowotny
|
sfinansowanie terapii psychologicznej, rodzinnej bądź psychospołecznej w formie grupowej (instrument 3 b)
|
Psychologiczna terapia grupowa
|
V – X 2011
|
edukacyjny
|
|
|
|
zawodowy
|
Usługi wspierające aktywizację zawodową (instrument 1 F)
|
Zajęcia indywidualne z doradcą zawodowym
|
VIII – XII 2011
|
Zajęcia grupowe z doradcą zawodowym x 12 osób
|
Zakres czynności asystentek rodziny:
- udzielanie pomocy rodzinom w dążeniu do poprawy ich sytuacji życiowej, w tym w uzyskaniu zatrudnienia, podnoszeniu kwalifikacji zawodowych oraz zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
- prowadzenie poradnictwa i edukacji dla rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej, w tym poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów oraz udzielanie informacji na temat pomocy świadczonej przez właściwe instytucje rządowe, samorządowe i organizacje pozarządowe;
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
- ścisła współpraca z pracownikiem socjalnym prowadzącym ścieżkę reintegracji z rodziną Uczestnika projektu;
- współpraca ze specjalistami uczestniczącymi w projekcie;
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami działającymi na rzecz Uczestnika i jego rodziny oraz społeczności lokalnej;
- współpraca z rodziną zastępczą, rodzinnym domem dziecka lub placówką opiekuńczo-wychowawczą, w której umieszczono dziecko z rodziny przeżywającej trudności w wykonywaniu funkcji opiekuńczo-wychowawczej oraz koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej i sądem;