Projekt 2011

Biuletyn Informacji Publicznej
18.04.2011
Kontrakt socjalny zostanie podpisany z 20 osobami – przy czym każdy uczestnik skorzysta przynajmniej z trzech wymienionych poniżej instrumentów aktywnej integracji
 
Obszar aktywizacji
Instrumenty aktywnej integracji
działania
harmonogram
społeczny
Organizacja i finansowanie usług wsparcia i aktywizacji rodzin marginalizowanych w tym zatrudnienie asystentki rodziny (instrument 4e)
Usługi asystentki rodziny
II – XII 2011
Organizacja i finansowanie treningów kompetencji i umiejętności społecznych –(instrument 4j)
Warsztaty szkoła rodzin
V – X 2011
 
Organizacja i finansowanie poradnictwa specjalistycznego oraz udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach służące przywróceniu samodzielności życiowej (instrument 4k)
Grupowe spotkania ze: specjalistami ds. uzależnień,  
V – X 2011
 
Grupowe spotkania ze specjalistą ds. przemocy, 
zdrowotny
sfinansowanie terapii psychologicznej, rodzinnej bądź psychospołecznej w formie grupowej (instrument 3 b)
Psychologiczna terapia grupowa
V – X 2011
 
edukacyjny
 
 
 
zawodowy
Usługi wspierające aktywizację zawodową (instrument 1 F)
 
Zajęcia indywidualne z doradcą zawodowym  
VIII – XII 2011
 
Zajęcia grupowe z doradcą zawodowym   x 12 osób                                         
 
 

Zakres czynności asystentek rodziny:

 

  1.  udzielanie pomocy rodzinom w dążeniu do poprawy ich sytuacji życiowej, w tym w uzyskaniu zatrudnienia, podnoszeniu kwalifikacji zawodowych oraz zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
  2. prowadzenie poradnictwa i edukacji dla rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej, w tym poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów oraz udzielanie informacji na temat pomocy świadczonej przez właściwe instytucje rządowe, samorządowe i organizacje pozarządowe;
  3. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
  4. ścisła współpraca z pracownikiem socjalnym prowadzącym ścieżkę reintegracji z rodziną Uczestnika projektu;
  5. współpraca ze specjalistami uczestniczącymi w projekcie;
  6. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami działającymi na rzecz Uczestnika i jego rodziny oraz społeczności lokalnej;
  7. współpraca z rodziną zastępczą, rodzinnym domem dziecka lub placówką opiekuńczo-wychowawczą, w której umieszczono dziecko z rodziny przeżywającej trudności w wykonywaniu funkcji opiekuńczo-wychowawczej oraz koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej i sądem;