18.04.2011
Program aktywności lokalnej dla dzielnicy Kunice realizować będzie 18 uczestników projektu oraz osoby z ich otoczenia społecznego. Każdy z uczestników skorzysta przynajmniej z jednego wymienionych poniżej instrumentów aktywnej integracji
Obszar aktywizacji
|
Instrumenty aktywnej integracji
|
działania
|
harmonogram
|
społeczny
|
Organizacja i finansowanie usług wsparcia i aktywizacji rodzin marginalizowanych w tym zatrudnienie asystentki rodziny (instrument 4e)
|
Usługi asystentki rodziny dla 7 rodzin
|
II – XII 2011
|
Organizacja i finansowanie usług wspierających animację lokalną (instrument 4d) –
|
Usługi animatora lokalnego
|
III – XII 2011
|
|
Organizacja i finansowanie poradnictwa specjalistycznego oraz udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach służące przywróceniu samodzielności życiowej (instrument 4k)
|
grupowe zajęcia z trenerami szkoły dla rodzin
|
V – X 2011
|
|
grupowe zajęcia ze specjalistami ds. uzależnień
|
|||
grupowe zajęcia doradca zawodowy
|
|||
grupowe zajęcia ze specjalistą ds. przemocy
|
|||
grupowe zajęcia z prawnikiem
|
|||
zdrowotny
|
sfinansowanie terapii psychologicznej, rodzinnej bądź psychospołecznej w formie grupowej (instrument 3 b)
|
Psychologiczna terapia grupowa
|
V – X 2011
|
edukacyjny
|
|
|
|
zawodowy
|
|
|
|
Zakres czynności animatora lokalnego PAL dla dzielnicy Kunice
1. prowadzenie pracy grupowej z Uczestnikami - osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym i osobami z ich otoczenia społecznego, w tym:
- prowadzenie zajęć psychoedukacyjnych, w tym ukierunkowanych na zwiększenie samoświadomości uczestników i zdolności wykorzystywania przez nich własnych możliwości, np. aktywizację do udziału we własnym leczeniu,
- prowadzenie zajęć ukierunkowanych na rozwijanie umiejętności społecznych i interpersonalnych, w tym zdolności komunikacji, przetwarzania informacji, rozwiązywania konfliktów, asertywności,
- prowadzenie zajęć z zakresu treningu samoobsługi (trening kulinarny, higieniczny, budżetowy, itp.),
- prowadzenie treningów umiejętności twórczego spędzania czasu wolnego, (zajęcia sportowe, spacery, wyjścia do instytucji kulturalno – oświatowych, zajęcia z elementami współzawodnictwa itp.),
- prowadzenie zajęć o charakterze społeczności terapeutycznej;
2. prowadzenie pracy środowiskowej:
- rozpoznawanie środowiska lokalnego i identyfikowanie w nim osób i rodzin dotkniętych lub zagrożonych problemem wykluczenia społecznego,
- wspieranie działań samopomocowych i wzajemnej współpracy uczestników i osób z ich otoczenia społecznego,
- organizowanie, a także angażowanie osób z rejonu Żary - Kunice i osób z ich otoczenia społecznego w przedsięwzięcia ukierunko
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami działającymi na rzecz społeczności lokalnej;
- wane na rozwiązywanie ich problemów (akcje, organizowanie placu zabaw, itp.).