Projekt 2011

Biuletyn Informacji Publicznej
18.04.2011
Program aktywności lokalnej dla dzielnicy Kunice realizować będzie 18 uczestników projektu oraz osoby z ich otoczenia społecznego. Każdy z uczestników skorzysta przynajmniej z jednego wymienionych poniżej instrumentów aktywnej integracji
 
Obszar aktywizacji
Instrumenty aktywnej integracji
działania
harmonogram
społeczny
Organizacja i finansowanie usług wsparcia i aktywizacji rodzin marginalizowanych w tym zatrudnienie asystentki rodziny (instrument 4e)
Usługi asystentki rodziny dla 7 rodzin
II – XII 2011
Organizacja i finansowanie usług wspierających animację lokalną (instrument 4d) –
Usługi animatora lokalnego
III – XII 2011
Organizacja i finansowanie poradnictwa specjalistycznego oraz udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach służące przywróceniu samodzielności życiowej (instrument 4k)
grupowe zajęcia z trenerami szkoły dla rodzin
V – X 2011
 
grupowe zajęcia ze specjalistami ds. uzależnień
grupowe zajęcia doradca zawodowy
grupowe zajęcia ze specjalistą ds. przemocy
grupowe zajęcia z prawnikiem
zdrowotny
sfinansowanie terapii psychologicznej, rodzinnej bądź psychospołecznej w formie grupowej (instrument 3 b)
Psychologiczna terapia grupowa
V – X 2011
edukacyjny
 
 
 
zawodowy
 
 
 
 

Zakres czynności animatora lokalnego PAL dla dzielnicy  Kunice
 
1. prowadzenie pracy grupowej z Uczestnikami - osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym i osobami z ich otoczenia społecznego, w tym:
  • prowadzenie zajęć psychoedukacyjnych, w tym ukierunkowanych na zwiększenie samoświadomości uczestników i zdolności wykorzystywania przez nich własnych możliwości, np. aktywizację do udziału we własnym leczeniu,
  • prowadzenie zajęć ukierunkowanych na rozwijanie umiejętności społecznych i interpersonalnych, w tym zdolności komunikacji, przetwarzania informacji, rozwiązywania konfliktów, asertywności,
  • prowadzenie zajęć z zakresu treningu samoobsługi (trening kulinarny, higieniczny, budżetowy, itp.),
  • prowadzenie treningów umiejętności twórczego spędzania czasu wolnego, (zajęcia sportowe, spacery, wyjścia do instytucji kulturalno – oświatowych, zajęcia z elementami współzawodnictwa itp.),
  • prowadzenie zajęć o charakterze społeczności terapeutycznej;
2. prowadzenie pracy środowiskowej:
  • rozpoznawanie środowiska lokalnego i identyfikowanie w nim osób i rodzin dotkniętych lub zagrożonych problemem wykluczenia społecznego,
  • wspieranie działań samopomocowych i wzajemnej współpracy uczestników i osób z ich otoczenia społecznego,
  • organizowanie, a także angażowanie osób z rejonu Żary - Kunice i osób z ich otoczenia społecznego w przedsięwzięcia ukierunko
  • współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami działającymi na rzecz społeczności lokalnej;
  • wane na rozwiązywanie ich problemów (akcje, organizowanie placu zabaw, itp.).